tisdag 16 oktober 2012

Surfplatta

Har idag öppnat plånboken och köpt oss en surfplatta, något jag inte trodde jag skulle göra faktiskt, men med tiden som gått sedan de först dök upp har jag sakta men säkert ändrat mig lite och när de började använda sådana på lilltösens fritids och nu skola, och jag ser hur hon hanterar den kände jag att nu var det dax, det är ett bra hjälpmedel till inlärning om det sköts på rätt sätt.

Det är samtidigt en pryl jag kan använda, jag läser en del böcker och det skall tydligen fungera smidigt och bra att ladda ner e-böcker till en sådan, eller titta på något streamat program/film liggandes i sängen :)

Det blev en iPad2, inte den senaste modellen alltså, men då vi inte hade någon sedan tidigare och den var prisvärd kände jag att det räcker gott och väl.

Onödigt eller nytta? Har du någon surfplatta i hemmet?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

MH sa...

Hej
Tror du kommer hitta många bra användningsområden för din platta. Allt ifrån barnspel till spel där barnen kan lära sig ett och annat.

Kolla på film tex via Netflix funkar fint eller vid matlagning när man hittar ett bra recept på nätet.

Här i vårt hushåll är vi lite "pryltokiga" eller kanske framför allt jag.. Vi gott om olika plattor..
Ipad 2
Samsung Galaxy Tab 10"
Google Nexus 7

Alla används flitigt dels av mig, sambon eller sonen. Jag använder också min Nexus 7 i jobbet när jag behöver snabbt komma åt vårt webbbaserade CRM system. Enklare än att släpa fram en laptop ur väsken =)

nonhosonno sa...

Hej MH, tack för svaret. Har packat upp den och tryckt lite, verkar spännande :)