måndag 15 oktober 2012

Bromsar på!

Beställt nya bromsklossar till min lilla gröna, kollade statusen när jag skiftade däck och de var nästan slut, så nu blir det till att fixa iordning den innan vintern slår till.

Klossar fram kostade 208:- en behaglig summa, skall ge mig på att byta själv, så där sparar jag in några kronor.

En utgift jag inte kan spara in på blir kamrems bytet som närmar sig, det blir en saftig post gissar jag, tror det byts både rem, rullar och vattenpump i samma moment, sedan åker jag nog på topplockspackning oxå, då bilen läcker lite glykol. Får ringa runt och jämföra priser och hoppas på tur.

Bilen har fungerat kanon hittills, ingen raket, men tagit mig bekymmersfritt från a till b, så lite service får jag kosta på den, blir billigare än att byta.

Läs även andra bloggares åsikter om 

Inga kommentarer: