tisdag 11 september 2012

Finansiering

Idag kom förslaget om finansieringen av tv-licensen, förslaget som är lagt går ut på om jag fattat det rätt, att finansiera licensen genom skattsedeln, 1% av inkomsten för personer över 18år som förvärvsarbetar, dock max 1174:- per person och år.

Jag tycker det är rätt väg att gå, att betala genom skatten, dock tycker jag att det var en väl tilltagen förslagen skatt, jag trodde i min enfald att det skulle bli markant billigare än idag, då alla är med samt att mycket administration försvinner, men där ser man, mer vill ha mer. Med två arbetande vuxna i hushållet blir det nästan 300:- dyrare än idag. Fördelen är att bördan blir lite lättare för ensamstående.

Vad tycker du? King eller kass?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Urkass inte bättre än idag..

Jag vill kunna välja bort de kanaler jag ändå inte tittar på..

Varför skall jag bli påtvingad dessa i det moderna samhälle som vi ändå lever i?

nonhosonno sa...

Tack för synpunkten.

Ja med lagt förslag blir det pest eller kolera.

Anonym sa...

Ser det som ett fult knep att krama ur och omfördela ännu mer resurser till annat håll och från de som arbetar och framförallt de som har högkompetensjobb. Gillade alliansen förut men nu tycker jag de gör och har gjort för mycket för att putsa de svenska siffrorna som att sälja ut massor av statliga tillgångar för ofta en fraktion av vad de hade kostat att bygga upp det idag. Sverige har bra statsfinanser idag pga snål budget och engångsinkomster, men tokhögt belånade privatpersoner som man nu ska hyvla av ännu mer på, då mest för de som studerat länge innan jobb. Nej usch för nysossarna :(

/Erik