söndag 19 februari 2012

Fetare plånbok?

Snöovädret uteblev eller tog en annan väg, för här är det vår i luften och 5 grader varmt. Inga pengar till mig men helt underbart med vårväder! Sparar in en liten slant på elen idag istället då, så hur man än vrider på det är det en vinst för mig :) Helt kanon.

Hushållen får mer kvar i plånboken? Enligt KI kommer en genomsnittlig familj med 2 vuxna och 2 barn att få ca 1000:- mer i plånboken under 2012, jag tackar jag, det låter helt super :)

Vad tror du? Vad gör du med den tusingen, sparar du eller konsumerar?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror inte på denna glädjekalkyl.
Alla avgifter plus bensin,mat o liknande har stigit,
Så om det går jämt ut kan väl folk vara glada.

XO sa...

Måste tyvärr hålla med föregående talare. Hyrorna kommer gå upp med 2-3%, bensinen kommer lägga sig över 15kr och det kommer dra med sig höjningar på andra saker.

Så jag tror snarare vi får vara glada att gå plus/minus noll. Har lite svårt att tro att inflationen kommer ligga på 1,2 % som man prognostiserar. Snarare 1,6-1,7 %.

Men om det blir några pengar över så kommer de investeras :)

Mvh/XO

JobbochFirma sa...

Sparar förstås.
Jag skjuter upp min konsumtion och satsar på frihet istället.

Formuebygging sa...

Jo man må også tenke på at prisene går oppover så det jevner ut seg vil jeg tro.

Men hvis man bortser fra det så skulle jeg nok brukt den ekstra tusenlappen på nedbetaling av gjeld! (skulder) :)