måndag 6 april 2009

Fem timmar utan snus

Vid 12 tiden idag tog min sista snus slut, det är fem timmar sedan, känner ett visst sug nu, så min kopp kaffe med cocos står redo.

Det har gått en dosa om dagen och med ett medelpris på 32 kr blir det en tusing i månaden.

Framtida besparing; 1000 kr * 12 månader * 25 år = 300.000kr

Förbrukad besparing; ca 25 års snusande med ett cirka medelpris på 15 kr = 135.000kr

135.000kr utspottat på gatan, men det har varit j-ligt gott :)

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

5 kommentarer:

Sefo sa...

Bra gjort! =) Hoppas du slipper dåligt humör, det led jag av! =D

nonhosonno sa...

Tackar. Kan tänka mig att stubinen blir kortare

minna sa...

Bra jobbat! Fortsätt kämpa! 135 000kr!!! Wow va mycket!

Mikkan sa...

Det ser ju alltid så himla mycket ut när man lägger ihop summan av sina laster sådär. Jag tycker att det är klokt att lägga ned sådana där vanor som kostar mkt och så, samtidigt så ställer jag mig ibland frågan om vad man egentligen skall ha sina pengar till? Varför skall man jobba jobba jobba om man inte skall försöka lägga dem på så mycket livskvalitet och njutning som mycket. :)

nonhosonno sa...

minna: Tackar!

Mikaela: Så sant så :)