torsdag 26 februari 2009

A-kassan?

Jag är inte sämre man än att jag kan ändra mig, men just nu tycker jag att a-kassan suger, frugan fick brev idag, nu efterfrågar dom ett arbetsgivarintyg för ett halvår under 2003???? Det är sex år sedan, jag är nog trög, men jag förstår ärligt talat inte vitsen med detta, skall ersättningsnivån räknas ut på så många år tillbaks i tiden? Det måste vara världens sämsta försäkring denna a-kassa, betala dyrt i alla år, bli arbetslös, ansök, strul och så kanske du får en liten slant om du är snäll.... Förresten tar tillbaks världens sämsta, det vet jag en annan försäkring och bolag som är, men det är en annan historia.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

5 kommentarer:

minna sa...

oj, sen 2003??? Otroligt. Har du ringt och frågat dom varför?

Anonym sa...

Oj då det var långt tillbaka, Ja A kassan är väl inte den bästa försäkringen och dom krånglar ofta med utbetalningar har jag hört..!! trist att behöva ha med dom att göra!!

nonhosonno sa...

Nej vi har inte ringt, det kom ett brev igår, men frugan får slå en signal och kolla. Tröttsamt.

Anonym sa...

Hej

Akassan suger men du har en mkt fin blogg.

Hatten av för det, önskar jag hade tiden att blogga jag med, men har startat ett 30-tal men hinner inte med.....

Min sida handlar om hur man tjänar pengar hemifrån. Jag har hittat en sida där man tjänar mellan 80-160 USD per dag genom PPC (kicka på annonser) Mitt eget saldo ligger på ***** efter en vecka klickande. (mycket pengar som är utbetalda)

Du får betalt för klick, blogg samt dina åsikter. Dessutom är det ett socialt nätverk där du lär känna nya människor över hela världen.

Lovar att det är ett riktigt trivsamt ställe på nätet.

Kolla gärna in min sida missmoney.se och läs mer.

Happy Monday

//M

----------------------------------------------

Advertisers are offering per click from $0.01 and up.
Earn with referrals
Earn with clicks
Earn with Impressions
Earn reading messages
Promote your Website
Win 100 US for most clicks
Win 100 for most votes
Win 100 for best picture

----------------------------------------------

nonhosonno sa...

Hej Molly, skoj att du gillar min blogg. Jag kollar in din, alltid intressant när man kan tjäna pengar :)