lördag 3 januari 2009

Vågen visar på

97,2 kg utan kläder, min viktnedgång fortsätter :)

Djävulen slog sina klor i mig igår kväll, åt några chips och drog i mig ett glas julmust, chipsen smakade inte lika gott som tidigare men julmusten var god. Det är hjärnan som blir sugen inte kroppen typ tror jag.

Har hittills idag ätit turkisk yoghurt med krossade linfrön och ett paket bacon samt några koppar kaffe med cocosfett. Till middag blir det torsk och grädde gjord i ugn. Barnen får kokt potatis till.

Idag sålde jag bilbarnstolen samt bordet och stolarna, alla saker jag lagt ut på blocket.se är nu sålda, klirr i kassan, 475 kr in. Har dock haft en utgift idag också, matinköp på willys 283 kr.

Yngsta dottern sover i soffan, hon har feber, förkyld och hund hostar igen. Hon fick en host attack inatt :( Får se hur dagen/kvällen utvecklar sig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Spargrisens Mor sa...

Grattis på Dig och din synbara energi! Det är en väldans fart på dig och det du har om dig nu! Jag önskar att jag också vore så "effektiv", och det kunde jag säkert om jag tog ett par lyft i den så kallade kragen. Just nu så går tankarna lite hit och dit, och jag skickade faktiskt in en jobbansökan, för att kolla...chanserna, möjligheterna, modigheten...
Ett par frågor: Hur blandar du kaffet med cocosfettet, proportionerna?
Vilket sort cocosfett, ekologiskt från hälsokost eller vanliga silverförpackningen från dagligvaruhandel?

nonhosonno sa...

Tackar, ja jag känner mig verkligen på G, och då får man passa på :) Japp ibland får man lyfta sig i kragen, men då och då går ju tankarna åt olika håll. Bra att du skickade in jobbansökan, har du mer funderingar på att starta eget? Hur går din rehabilitering?

Jag tar ca 0.5cm tjock och en halv kortsida av fettet, lägger upp en bild. Jag kör på det silvriga paketet, har läst att det skall vara ok, det är iof olika uppfattningar om det, funderar på att kolla in det som finns i hälsokost men det skall kosta en slant har jag hört.