fredag 2 januari 2009

Morgonstund har...

Sovmorgon, gott, är hemma med barnen idag, tog en ledig dag. Sitter med mitt kaffe & cocosfett och mår bra, funderar lite. Nytt år nya tag. Funderar på det här med extra inkomster, skulle vara trevligt att få till något bra. Det kluriga är ju bara på vad? Hur mycket tid är man beredd att lägga?

"Life is a unique combination of 'want to' and 'how to' and we need to give equal attention to both." -Jim Rohn

Skall börja läsa boken Ett rikare liv av Charlie Söderberg som jag införskaffade i julklapp till mig själv, pumpar mig full med information, inspiration och motivation :)

"You must get good at one of two things: planting in the spring or begging in the fall" -Jim Rohn

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

tinajo sa...

Åh, det där är en svår fråga. Jag har ju ett litet, pyttigt extraknäck i och med att jag sitter med i styrelsen för vår BR-förening. Det ger inte mycket, men någon tusenlapp i slutet av året blir det - och det känns ju bra.

Det som känns mindre bra är ju att det tar av min värdefulla fritid - för den är verkligen värdefull när jag har både barn, man, hobbies och djur att hinna med. Som tur är så drar det inte så många timmar i månaden, men de timmarna känns ändå...

Drömmen vore att hitta ett extraknäck jag kunde sköta från hemmet, men sådan tur har jag inte haft. :-) Är det en möjlighet för dig?

God fortsättning på det nya året! :-)

nonhosonno sa...

Ja en extra inkomst som man kan sköta från hemmet vore det bästa, något Internet baserat också, vore smidigast. Tiden är ju dyrbar, så vill ju helst inte vara uppbunden för mycket, är ju mycket man skall hinna med på dygnets 24 timmar :) Ja jag får fundera vidare.
God fortsättning på dig med.